Perkongsian Pengalaman KesuburanSubfertility dari Our Beloved Queen



Susahnya saya nak dapat anak.
"Semua tahu bagaimana susahnya saya nak dapat anak. Empat anak saya hasil rawatan IVF.Saya sembilan tahun lebih kahwin pun macam hendak putus asa, 17 kali buat rawatan. Setiap kali saya mengandung, saya kena baring enam bulan tak turun daripada katil," kata Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

https://www.facebook.com/UtusanOnline/videos/617313952093511/

TAFF merupakan sebuah pertubuhan amal yang ditubuhkan di bawah Seksyen 7 Akta Pertubuhan 1996 dengan nombor pendaftaran 1402-04-11 bertarikh 11 Ogos 2004. TAFF telah mendapat taraf pengecualian cukai di bawah Seksyen 44 (6) Akta Cukai Pendapatan 1967: RUJ:LHDN. 01/35/42/51/179-6.571, berkuat kuasa dari 15 Februari 2005.

Yayasan TAFF diketuai oleh Pengasas dan juga Presiden Seumur Hidup KDYTM Tengku Puan Pahang, Tunku Hajjah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah Al-Mutawakhil binti Sultan Iskandar Al-Haj. KDYTM Tengku Azizah dibantu oleh sebuah Jawatankuasa terdiri daripada 10 orang ahli yang dilantik. Keahlian Yayasan ini adalah melalui jemputan sahaja.

TAFF akan mempertimbangkan penajaan pasangan yang terpilih untuk rawatan IVF di salah sebuah Pusat Fertiliti yang mengambil bahagian di Malaysia. Kos rawatan seperti pembekuan embrio berlebihan, pemindahan embrio beku, aspirasi pembedahan sperma, ujian darah, rawatan untuk komplikasi dalam rawatan antenatal, pengangkutan dan penginapan semasa rawatan akan ditanggung oleh pasangan tersebut.

kalau korang nak detail bleh p dekat link ni http://www.dirajapahang.my/portaldiraja/?page_id=2135



Post a Comment

0 Comments